Villisika ja ASF -webinaari

7.6.2022, klo 18.00 - 19.00
12.5.2022, klo 13.00 - 7.6.2022, klo 18.00
Chris Karppinen, puh. 045 119 3567, chris.karppinen@luukku.com
Villisika on Suomessa uusi tulokas, minkä takia kokemus villisian metsästyksestä puuttuu toistaiseksi suurimmasta osasta Suomea. Afrikkalainen sikarutto uhkaa paitsi luonnonmukaista villisikakantaa myös koko siankasvatusta elinkeinona. Mikäli ASF-tartunta todetaan maastossa, sen vuoksi määrätään rajoitusvyöhyke, joka vaikuttaa myös muuhun kun villisian metsästykseen. Metsästäjäliiton villisika-hankkeen tavoitteena onkin varautua ASF:n leviämisen estämiseen, jos tauti varotoimista huolimatta pääsee Suomeen. Lue lisää: https://metsastajaliitto.fi/metsastajaliitto/vahva-vaikuttaja/villisika

Webinaari sisältää villisian biologiaa, kannanhallintaa, metsästystä, saaliinkäsittelyä ja näytteenottoa. Kouluttajana Chris Karppinen.

Suomen Metsästäjäliitto Ry